Zoekmachine optimalisatie: Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO)?

U heeft een website, maar wordt slecht gevonden door de zoekmachines? Dat probleem kunnen we voor u oplossen door zoekmachine optimalisatie (SEO).

SEO
© SEOPlanter via photopin cc

Gezien het enorme marktaandeel van Google is zoekmachine optimalisatie eigenlijk niets anders dan het beantwoorden van de vraag: Hoe kom je hoog in Google? Nico van Dijk Media heeft jarenlange ervaring opgedaan met zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimization oftewel SEO).

Vijf tips voor zoekmachine optimalisatie

  • Bij zoekmachine optimalisatie gaat het grofweg om vijf aspecten:
  • Is uw site technisch zodanig gebouwd dat een zoekmachine de site goed kan doorzoeken?
  • Gebruikt u op uw website zoekwoorden die uw doelgroep ook intikt in de zoekmachines?
  • Zijn de metatags en de koppen zodanig geschreven dat de zoekmachine er wat mee kan?
  • Beschikt uw site over unieke content? Zoekmachines houden namelijk niet van content die via ‘copy-paste’ verkregen is.
  • Beschikt uw website over voldoende uitgaande en inkomende links? Ofwel doet u voldoende aan linkbuilding?

Natuurlijk spelen nog tal van andere zaken een rol bij zoekmachine-optimalisatie, maar voor de eenvoud laten we het even hierbij.

Hoger in de zoekresultaten door zoekmachineoptimalisatie

Via zoekmachine-optimalisatie komt u hoger in de zogeheten organische resultaten van zoekmachines als Google, het linkerrijtje van een zoekresultatenpagina (SERP). Een hoge plek in de zoekmachines is cruciaal. Niet alleen, omdat veel mensen veel mensen na de eerste circa dertig zoekresultaten afhaken, maar ook omdat bezoekers langer blijven op sites die hoog in de zoekmachine resultaten staan. Hoe langer ze op uw site blijven, hoe groter de kans dat ze iets bij u boeken, bestellen of op een andere manier voor een conversie zorgen. En in tegenstelling tot bijvoorbeeld Adwords is organisch bezoek gratis. Mooier kan het niet!

Zoekmachine-optimalisatie: SEO advies = maatwerk

Voor advies over zoekmachine optimalisatie bieden we twee modules aan: De eerste is een online analyse van uw website. Gebruikt u wel de juiste zoekwoorden op uw site, zijn uw metatags wel in orde, hoe ziet de zoekmachine uw website eigenlijk? Op al dat soort vragen krijgt u een antwoord in een op uw website toegespitst rapport dat we u, inclusief verbetervoorstellen, tegen een aantrekkelijk tarief toesturen.

Zoekmachine optimalsiatie en meer

Wilt u meer de diepte in met zoekmachine optimalisatie? Dan is onze tweede module voor zoekmachine optimalsiatie interessant voor u. In dat geval spreken we het hele optimalisatie onderzoek met u in detail door en krijgt u een uitvoerige rapportage inclusief voorstellen om uw SEO te verbeteren. U kunt daarna zelf de basis van uw zoekmachine optimalisatie ter hand nemen.

Aangezien de basisprincipes die zoekmachines gebruiken voor alle websites hetzelfde zijn, maakt het onderwerp van uw website niet uit. Elk bedrijf en elke organisatie, profit of non-profit, kan z’n website door ons aan een SEO onderzoek laten onderwerpen. Mocht de conclusie zijn dat uw website helemaal op de schop moet, dan kunnen we u ook op dat vlak van praktisch advies en hulp dienen. U kunt dan denken aan advies over het herontwikkelen van uw website of het plaatsen van nieuwe content.

Meer weten over zoekmachine optimalisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Tags:

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *